Gruppen

Mediakontakt

En grön start på året

Regulatoriska

Wästbygg Gruppen presenterar sin delårsrapport för första kvartalet 2021.

Joakim Efraimsson utses till vd för Wästbygg AB

Regulatoriska

I slutet av januari kommunicerades beslutet att slå ihop Wästbygg Gruppens entreprenad- och projektutvecklingsverksamheten inom Bostad och Kommersiellt, till en gemensam organisation. Joakim Efraimsson har nu utsetts till vd för den sammanslagna verksamheten, Wästbygg AB. Han tillträder den 1 juni i år och tar då också plats i koncernledningen. Jörgen Andersson, vd och koncernchef, som tillfälligt gått in som vd för Wästbygg AB, återgår i samband med detta till att helt fokusera på arbetet som koncernchef för Wästbygg Gruppen.

Kallelse till årsstämma i Wästbygg Gruppen AB (publ)

Regulatoriska

Aktieägarna i Wästbygg Gruppen AB (publ), org. nr 556878-5538, (”Bolaget”), kallas till årsstämma torsdagen den 6 maj 2021 genom deltagande via poströstning. Närvaro på årsstämman sker uteslutande genom poströstning.

Entreprenad- och projektutvecklingsverksamheten inom Wästbygg slås ihop

Regulatoriska

Wästbygg Gruppen har beslutat att slå ihop entreprenad- och projektutvecklingsverksamheten inom bostad och kommersiellt som idag drivs i två separata dotterbolag, Wästbygg AB och Wästbygg Projektutveckling AB. Denna förändring träder i kraft från och med den första februari.