Marie Lindebäck blir IR-chef på Wästbygg Gruppen

Den 13 oktober i år noterades Wästbygg Gruppen på Nasdaq Stockholm. Efter att IR-funktionen under hela den förberedande processen har hanterats av en extern konsult, Sture Stölen, har Wästbygg nu utsett Marie Lindebäck till IR-chef.

Marie Lindebäck har under det senaste året varit tillförordnad hållbarhetschef på Wästbygg. Med sig i bagaget har hon också en kandidatexamen i företagsekonomi med inriktning på finans och studier i mänskliga rättigheter på mastersnivå. Vidare har hon lång erfarenhet från norska och svenska finansmarknaden samt av års- och hållbarhetsrapportering. Parallellt med arbetet som IR-chef kommer Marie Lindebäck att vara vice hållbarhetschef på Wästbygg.

– Marie Lindebäck har varit involverad i noteringsprocessen sedan början av året och har under hela hösten arbetat tillsammans med Sture Stölen i syfte att successivt ta över IR-ansvaret. Med en lyckad notering bakom oss känner vi nu att det är dags för Marie att kliva in i rollen fullt ut. Jag ser fram emot vårt samarbete och är också övertygad om att hon har rätt kompetens och erfarenhet för att hantera de viktiga IR-frågorna på bästa sätt, säger Jörgen Andersson, koncernchef för Wästbygg Gruppen.

Kontaktuppgifter:

Jörgen Andersson, koncernchef Wästbygg Gruppen, tel 070-323 32 02, e-post jorgen.andersson@wastbygg.se
Marie Lindebäck, IR-chef Wästbygg Gruppen, tel 073-467 20 12, e-post marie.lindeback@wastbygg.se
www.wastbygg.se

Om Wästbygg:

Wästbygg Gruppen är ett entreprenad- och projektutvecklingsbolag som är verksamt på de mest expansiva marknaderna i Sverige. Företagets vision är att förbättra människors livsmiljöer genom att utveckla och bygga hållbara, moderna och effektiva fastigheter. Wästbygg Gruppen är noterat på Nasdaq Stockholm.

Vi bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar – produktområden där vi har stor kompetens och lång erfarenhet. Företaget grundades 1981 i Borås. Idag finns egna kontor även i Göteborg, Stockholm, Malmö, Jönköping, Helsingborg och Varberg samt via koncernbolaget Logistic Contractor i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. Koncernen omsätter fyra miljarder kronor och har 320 anställda.