Gruppen

Mediakontakt

Logistic Contractor bygger 39 000 kvm i Eskilstuna

Logistic Contractor, som ingår i Wästbygg Gruppen, har tecknat avtal med ett transport- och logistikföretag om att uppföra en logistikanläggning i Eskilstuna. Anläggningen, som ska användas för tredjepartslogistik, är på 39 000 kvm och ordervärdet uppgår till 220 mkr.

Wästbygg uppför bygghandel i Norrköping

Wästbygg har tecknat avtal med Nordströms Bygghandel om att uppföra en ny bygghandel åt deras filial Ekströms Trä i Norrköping. Anläggningen är på totalt 12 000 kvm, fördelat på butik och drive in-lager. Ordervärdet är drygt 70 mkr.

Entreprenad- och projektutvecklingsverksamheten inom Wästbygg slås ihop

Regulatoriska

Wästbygg Gruppen har beslutat att slå ihop entreprenad- och projektutvecklingsverksamheten inom bostad och kommersiellt som idag drivs i två separata dotterbolag, Wästbygg AB och Wästbygg Projektutveckling AB. Denna förändring träder i kraft från och med den första februari.

Logistic Contractor bygger ut åt Svenska Retursystem i Västerås

Logistic Contractor, som ingår i Wästbygg Gruppen, har fått i uppdrag att bygga ut Svenska Retursystems anläggning i Västerås med 7 200 kvm. Uppdragsgivare är Mileway, som äger fastigheten. Huvuddelen av utbyggnaden omfattar lageryta, men även en mindre utökning av den befintliga kontorsdelen ingår i projektet. Ordervärdet uppgår till 51 mkr.